Sunday, October 18, 2009

111 Days

Bismillah...

Alhamdulillah,semalam (17/10/2009)selesai sudah majlis kenduri. Bukan mudah menanti dan menghadapi situasi selama 111 hari selepas diijabkabulkan (28/6/2009). Bukan mudah menjadi orang yang tak kesah. Bukan juga mudah menjadi seorang suami apatahlagi bila berjauhan dengan penyejuk hati.

Namun, alhamdulillah...segalanya semakin beransur baik dan ceria. Tiada lagi istilah memberi dan menerima..Sama-sama memberi dan sama-sama menerima.

Bagai tak disangka,rezeki paling besar Allah kurniakan di saat itu. Zuriat keturunan yang bakal kami didik menjadi pejuang Islam. Sungguh perjalanan itu masih panjang. Kami perlukan kekuatan dan kesabaran. Peliharalah kami Ya Allah!

Semalam,pesanan dari sahabat seperjuangan masih terngiang-ngiang dekat dihati. Ironiknya,hanya 3 huruf saja yang dilafazkan dekat ditelingaku..Shad...Ba'...Ra'..Sambil tersenyum sahabatku melangkah pergi. Cukup besar pengertian itu. Terima kasih sahabat..

Hanya puji dan syukur mampu ku lafazkan. Semoga Allah sentiasa bersama kami.

Buat sahabat seperjuangan lain yang tak sempat nak post kad jemputan. Ana minta maaf banyak2..Kita akan bertemu di lain masa. Insyallah..Doakan kebaikan buat usrah kami..

No comments: