Friday, May 26, 2006

cubaan.....

kali ini saya cuba untuk memasukkan kisah Imam Hassan Al-Banna buat tatapan semua. Tetapi malangnya, saya tidak berjaya. Mungkin sebab layarannya lembap. Apapun saya akan cuba untuk terus mencubanya agar dapat ditatap oleh semua.

Selasa lepas saya berpeluang menjejaki banyak makam-makam para ulama di sekitar Hay syafie dan jabal muqattam..antara maqam yang saya jejaki ialah maqam Imam Syafie, Imam Ibnu Hajar al-Asqalani, pengarang kitab al-Hikam,Ibnu 'Atoillah al-askandari, Imam Syatibi dan lain-lainnya. Setelah dihitung, ada lebih 30 buah maqam yang telah saya jejaki bersama rakan-rakan saya yang lain.

Terima kasih buat sahabat saya, Ustaz Abd.Khair yang banyak membantu kami menjejaki maqam para ulama terbilang ini.

Insyaallah saya akan cuba mencari dan mempersembahkan pada sahabat-sahabat sekelian.

Sekian.

No comments: